zaterdag 26 november 2011

colsjaal

Blijkbaar een 'nieuwe' hype: de colsjaal. En omdat ik toch een beetje trendgevoelig ben, maar toch nog een originele twist er aan wil geven, heb ik er zelf eentje gebreid :-)
Ik heb twee verschillende kleurtjes gebruikt, zodat je de sjaal kunt omdraaien naargelang uw gemoed/kleur van jas. En de ene kant heb ik voor de fun een beetje laten krullen.

Hoe begin je hier aan? Je kunt dit om twee manieren maken: ofwel brei je een hele lange lus (hoe lang hangt ervan af of je hem 1 of 2 keer om je nek wilt draperen) waarvan je dan het begin en het einde aan elkaar bevestigd. De tweede manier (die ik heb gebruikt) is breien met een rondbreinaald, zodat je  achteraf geen naad hebt. Die methode is misschien vooral handig als je een colsjaal maakt die je maar 1 keer om je nek drapeert.




Ik vind hem zo leuk dat ik hem ineens nog eens ga maken en eentje als kerstcadootje ga geven!

1 opmerking: